کد خبر : 208072
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 18:04

۷ روند سئو B2B برای افزایش ترافیک در سال ۲۰۲۴

۷ روند سئو B2B برای افزایش ترافیک در سال ۲۰۲۴

  همانطور که فناوری پیشرفت می کند و همچنان هوشمندتر می شود، استراتژی ها و تاکتیک های سئو به سرعت در حال تطبیق می شوند تا به همین ترتیب ادامه پیدا کنند. تنها عامل ثابت در سئو تغییر است. رقابت برای کسب رتبه برتر نتایج جستجوی ارگانیک، کاری بدون وقفه و همیشه در حال تغییر

 

همانطور که فناوری پیشرفت می کند و همچنان هوشمندتر می شود، استراتژی ها و تاکتیک های سئو به سرعت در حال تطبیق می شوند تا به همین ترتیب ادامه پیدا کنند.

تنها عامل ثابت در سئو تغییر است. رقابت برای کسب رتبه برتر نتایج جستجوی ارگانیک، کاری بدون وقفه و همیشه در حال تغییر است که نیاز به رویکردی فعال دارد. روندهای سئو می تواند مشکل باشد و استراتژی بازاریابی B2B شما برای مرتبط ماندن باید در یک وضعیت ثابت باشد.

 

عدم موفقیت در رأس روندهای سئو می تواند به طور چشمگیری بر فرصت های دسترسی، رتبه بندی، جذب مشتری و در نهایت درآمد پایین شما تأثیر بگذارد.

 

همانطور که گاهی اوقات SEO می تواند پیچیده و طاقت فرسا باشد، ایده پشت سئو ثابت باقی می ماند – بهبود حضور شما در نتایج جستجوی ارگانیک و مرتبط.

 

۷ روند برتر سئو که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

 

  1. ویدئوهای یوتیوب
  2. قطعه های ویژه و داده های ساخت یافته
  3. ابزارها و برنامه های محتوای هوش مصنوعی
  4. از نگارش تا انتشار رپورتاژ بهینه سازی محتوا برای کاربران موبایل
  5. محتوای قابل خوردن
  6. رتبه بندی را درک کنید
  7. جستجوی صوتی

 

روندهای برتر سئو B2B که هر بازاریاب باید در سال ۲۰۲۴ بداند

۱. ویدیوهای یوتیوب

با بیش از ۲ میلیارد کاربر ماهانه در یوتیوب، ویدیو به سرعت تبدیل به پرمصرف‌ترین قالب محتوا می‌شود. برندهای B2B برای افزایش ترافیک جستجو و به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض احتمالی، باید ویدیوها را در استراتژی محتوای خود – ترجیحاً از طریق YouTube – اولویت بندی کنند.

 

بر روی ویدیوهای مفید مرتبط با اهداف جستجوی مخاطب هدف خود تمرکز کنید، به سؤالات مشتری خاص بپردازید، کلمات کلیدی تطابق گسترده را پیدا کنید، و انواع دنباله بلند آنها را که مختص جایگاه شما هستند، هدف قرار دهید.

 

آریانا، مدیر سئو در Skale، تأیید می کند که محتوای ویدیویی یک روند کلیدی سئوی آینده است. آریانا می‌گوید: «از آنجایی که گوگل ویدیوهای بیشتری را در SERP نشان می‌دهد، فرصتی برای بازاریابان B2B وجود دارد تا محصولات و خدمات خود را در قالب ویدیویی به نمایش بگذارند.»

 

گزیده های ویدیویی قابل هضم فقط شروع است. از آنجایی که گوگل به افزودن ویدیوهای بیشتر و بیشتری در رتبه بندی ها و نتایج جستجو ادامه می دهد، بهینه سازی ویدیوهای شما بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 

نکاتی که باید هنگام ایجاد محتوای ویدیوی خود در نظر داشته باشید:

 

  • عنوان، برچسب‌ها و توضیحات خود را بهینه کنید: برای کمک به Google – و کاربرانتان – به وضوح درک کنند که ویدیوی شما چیست. روی کلمات کلیدی یا عباراتی که مشتریان شما به دنبال آن هستند تمرکز کنید، اما مطمئن شوید که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • فصل‌های مختلف را اضافه کنید: به ویدیوهای YouTube خود برای تقسیم آن‌ها به بخش‌هایی که به راحتی قابل پیمایش هستند – ایده‌آل بر اساس موضوع. اگر قطعه های برجسته را هدف قرار می دهید، یک ایده عالی است.
  • زیرنویس‌های بسته (CC): به ویدیوهای خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که هر کلمه به درستی درک شده است. همچنین به بینندگان کم شنوا و افرادی که می خواهند ویدیوهای بدون صدا تماشا کنند کمک می کند.

 

۲. قطعه های ویژه و داده های ساخت یافته

گوگل آنچه را که در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو نشان می دهد تغییر می دهد و نحوه نمایش آن را تغییر می دهد.

 

به جای پیوندهای اولیه وب سایت، گوگل تجربه جستجوی سنتی را با روش های جدیدی برای پاسخ به سؤالات جستجو متنوع می کند و بازاریابی جستجو را بسیار پیچیده تر می کند.

 

نتایجی که شامل پرسش‌های متداول، چرخ فلک‌های ویدیویی، تصاویر، پانل‌های دانش، و موارد دیگر می‌شود، همگی برای آن اشتراک کلیک جذاب رقابت می‌کنند. برای به حداکثر رساندن عملکرد، باید نگاهی خلاقانه به گزینه‌های مختلف برای فاکتورهای رتبه‌بندی صفحه اول در عبارات جستجوی خود بیندازید.

 

  • سوالات متداول: به طور خاص، مکان ارزشمندی برای B2B ها است تا انرژی خود را متمرکز کنند. با اجرای طرحواره پرسش‌های متداول، صفحات شما در SERP بیشتر دیده می‌شوند، در بین رقبا برجسته می‌شوید و در نهایت کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کنید. ایجاد یک طرحواره سوالات متداول مناسب راهی برای تقویت سئو، محتوا و استراتژی بازاریابی ورودی شماست. برای ایجاد طرح‌واره‌های پرسش‌های متداول، می‌توانید از FAQPage JSON-LD Schema Generator در وردپرس یا هر یک از دو روش دیگر که در اینجا استفاده می‌شود، استفاده کنید.
  • قطعه های ویژه: بلوک های کوچکی از اطلاعات هستند که در بالای SERP ها نمایش داده می شوند تا به سؤالات کاربر به سرعت پاسخ دهند. ایجاد تکه‌هایی که بر پرس‌و‌جوهای مبتنی بر سؤال و کلیدواژه‌های طولانی تمرکز دارند، به Google کمک می‌کند محتوای شما را در قالب قطعه ویژه نمایش دهد.
  • Rich Snippet: نوع خاصی از قطعه برجسته است که اطلاعات بیشتری را نسبت به یک قطعه برجسته ارائه می دهد. این می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما بیاورد زیرا اطلاعات بیشتری را در اختیار خواننده قرار می دهد. آنها می توانند شامل تصاویر، اطلاعات محصول، قیمت محصول و رتبه بندی باشند و با استفاده از داده های ساخت یافته ایجاد می شوند. در زیر یک نمونه از یک قطعه غنی برای یک وب سایت دستور غذا وجود دارد. یک رتبه بندی، زمان پخت و پز، و عنوان های فرعی اصلی در مقاله وجود دارد.

 

داده های ساختاریافته راهی است که موتورهای جستجو می فهمند چگونه محتوای شما را سازماندهی و نمایش دهند.

 

۳. ابزارها و برنامه های محتوای هوش مصنوعی

ابزارها و برنامه های هوش مصنوعی در حال تغییر بازی سیم کشی محتوا هستند. دیگر لازم نیست که هر بخش از فرآیند سئو توسط نیروی کار دستی انجام شود. همانطور که هوش مصنوعی به رشد و توسعه خود ادامه می دهد، توانایی بیشتری در درک تاکتیک های SEO پیدا می کند و یاد می گیرد که چگونه وظایف پیش پا افتاده سئو را به عهده بگیرد.

ابزارها و برنامه‌های سئو مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند AI Writer، Jasper AI، Grammarly و Surfer – می‌توانند با ایجاد راهنمای کلمات کلیدی سازگار با SEO، ایده‌های محتوای قابل رتبه‌بندی و حتی تهیه پیش‌نویس مراحل مختلف نگارش فرآیند تولید محتوا، از تیم شما پشتیبانی کنند.

 

این ابزارها برای سئو B2B می توانند به تیم بازاریابی شما کمک کنند تا بودجه خود را به حداکثر برسانند، در زمان با ارزش خود صرفه جویی کنند و در حین رسیدن به اهداف محتوای مرتبط، از تحقیقات کلمات کلیدی شما پشتیبانی کنند. این یک نقطه شروع ارزشمند برای تیم های شما برای انطباق، ویرایش و تنظیم با نیازهای خاص شما فراهم می کند.

 

۴. محتوا را برای کاربران موبایل بهینه کنید

سازگاری با موبایل، اکنون بیش از هر زمان دیگری، نزدیک به بالای لیست برای بهینه سازی موتورهای جستجو است.

 

ارائه یک تجربه آنلاین سازگار و کاربرپسند باید هدف شماره یک شما باشد. مهم نیست که مردم از چه نوع دستگاهی استفاده می کنند – ایده این است که مخاطبان شما تجربه دیجیتالی لذت بخشی داشته باشند. بازدیدکنندگان را طولانی‌تر در صفحه خود نگه دارید و با اولویت‌های کاربرپسند، نرخ پرش خود را کاهش دهید.

 

الگوریتم های موتور جستجوی گوگل ابتدا به نسخه موبایل صفحات نگاه می کنند. اگرچه این به‌روزرسانی از سال ۲۰۱۹ منتشر شده است، بسیاری از مشاغل B2B هنوز برای کاربران جستجوی تلفن همراه خود به‌طور کامل بهینه‌سازی نشده‌اند. به ویژه، مشاغل کوچکتر باید به قابلیت استفاده از تلفن همراه خود توجه کنند تا ارتباط خود را در دنیای سئو امروز حفظ کنند.

 

تست کاربران موبایل و بهینه سازی نرخ تبدیل را در اولویت قرار دهید تا از ترافیک سایت خود نهایت استفاده را ببرید و عملکرد سئوی خود را افزایش دهید.

 

۵. محتوای قابل خوردن EEAT

دسترسی آسان به اطلاعات برای جستجوگران در همه جا اولویت اصلی است. کاربران نتایج را می‌خواهند و آنها را سریع می‌خواهند. با این حال، با وجود تمام اطلاعات موجود، مدیریت و شناسایی اطلاعات نادرست می تواند دشوار باشد. کاربران – و موتورهای جستجو – اطلاعات واقعی و دقیقی می خواهند که می دانند می توانند به آنها اعتماد کنند.

 

E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است. Google از این اقدامات برای مرتب‌سازی محتوا بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی خود استفاده می‌کند. در حالی که این ایده برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است.

 

منابع اطلاعاتی باید اعتبار خود را ثابت کنند و اطلاعات آنها قابل اعتماد است. اگرچه EAT همیشه یک فاکتور رتبه‌بندی نیست، اما همچنان برای برندهای B2B که می‌خواهند رتبه‌بندی بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشند، مهم است.

 

هر به روز رسانی الگوریتم توسط گوگل همیشه از اصل EAT پیروی می کند. چیزی که در سئو صادق خواهد ماند. این به این معنی است که محتوای خوب و واقعی نوشته شده توسط متخصصان اثبات شده در طاقچه به شما کمک می کند تا در مجموع رتبه بالاتری داشته باشید و تغییرات الگوریتم آینده را کنترل کنید.

 

توجه داشته باشید که هسته اصلی سئو و رتبه های بالاتر به کیفیت محتوای شما برمی گردد. بنابراین، همیشه به ارزشی که در محتوای خود ارائه می دهید توجه کنید و سپس برای جستجوی بعدی بهینه سازی کنید.

 

۶. رتبه بندی را درک کنید

الگوریتم پاساژهای جدید گوگل، رتبه بندی محتوای طولانی را که به سؤالی در متن متن پاسخ می دهد، با در نظر گرفتن زمینه موضوع مورد بحث، برای Google آسان تر می کند.

گوگل در حال حاضر در یافتن پاسخ به جستجوهای رایج در محتوایی که به خوبی سازماندهی شده و مستقیماً با سؤال پرسیده شده مرتبط است، متخصص است. اما، گوگل راهی برای تلاش برای یافتن پاسخ خاص به درخواست کاربر، حتی اگر در اعماق یک صفحه وب مدفون باشد، ارائه کرد.

 

همانطور که گوگل اشاره می‌کند: «با درک عبارات، علاوه بر ارتباط کلی صفحه، می‌توانیم اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید، بیابیم. این فناوری با گسترش جهانی آن، ۷ درصد از عبارت‌های جستجو در همه زبان‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

محتوای خود را منسجم نگه دارید و با تلاش برای ایجاد محتوایی که به سؤالات احتمالی به طور پیشگیرانه و از دیدگاه مخاطبان خود پاسخ می دهد، آن را قابل عبور کنید.

 

۷. جستجوی صوتی

جستجوی صوتی یکی از بازیگران اصلی بازی استراتژی سئو است و ۲۷ درصد از جمعیت آنلاین جهانی از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کنند.

 

فناوری جستجوی صوتی با گذشت زمان قوی‌تر می‌شود. نه تنها برای کسانی که تمایلی به تایپ کردن سؤالات جستجوی طولانی ندارند، بلکه برای کاربرانی با اختلال بینایی و تحرک محدود نیز یک گزینه عالی است.

 

اکنون که فروش بلندگوهای هوشمند رو به افزایش است و مردم به دنبال راه‌های جدید و بدون هندزفری برای دریافت پاسخ هستند، گوگل در حال تکامل است و توجه بیشتری به بازی جستجوی صوتی دارد.

 

هنگام تایپ دستی سؤالات، کاربران تمایل دارند از جستجوهای کوتاه تری استفاده کنند که به کلمات کمتر و زمان کمتری برای تایپ نیاز دارد. با این حال، هنگام استفاده از جستجوی صوتی، افراد تمایل دارند سوالات و/یا عبارات کامل را بیان کنند.

 

به عنوان مثال، هنگام تایپ یک سوال، کاربر ممکن است تایپ کند: «روندهای سئو B2B در سال ۲۰۲۲» در مقابل هنگام صحبت کردن، «هی گوگل، آخرین روندهای سئو B2B در سال ۲۰۲۲ چیست؟»—ببینید ما در آنجا چه کردیم؟

 

برای جمع بندی، همانطور که کاربران از زاویه گفتگو به جستجوها نزدیک می شوند، درک اینکه چرا و چگونه جستجوی خود را در وهله اول آغاز می کنند ضروری است. برای استفاده کامل از روندهای جستجوی صوتی، باید محتوای نوشتاری خود را برای پرس و جوهای صوتی با عبارت طولانی که جستجوهای صوتی را در ذهن نگه می دارد، بهینه کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ یا رپرتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح